Majitel českých Albertů se loni po čtyřech letech vrátil k zisku. Prodejny Albert v Česku týdně obslouží 3,5 milionu zákazníků. Společnost Ahold, která v tuzemsku provozuje hypermarkety a supermarkety Albert, se loni vrátila po čtyřech letech ztráty k zisku a chystá se v České republice otevřít nové prodejny. Řetězec spadající pod nizozemskou skupinu Ahold oznámil své plány na expanzi dva roky poté, co v Česku zrušil v rámci restrukturalizace přes dvacet obchodů. "Doufám, že se nám podaří otevřít ještě více poboček Albert, než jsme v roce 2009 zavřeli," řekl včera HN generální ředitel Ahold ČR Jan van Dam. Počet prodejen by se podle něj měl v Česku, kde nyní stojí 279 obchodů Albert, v horizontu několika let zvýšit o několik desítek. Nacházet se budou v nových lokalitách. "V současné době mapujeme zcela nová místa. Nové prodejny se objeví jak v Praze, tak v Brně nebo v severních a jižních Čechách," dodal Jan van Dam, podle kterého je na českém trhu stále prostor pro nové supermarkety. Naopak otevírání dalších hypermarketů (tj. prodejních míst o ploše nad 2500 metrů čtverečních) považuje šéf českého Aholdu za zbytečné. Společnost v roce 2009 zrušila 22 ztrátových supermarketů a jeden hypermarket. Zároveň sjednotila název svých obchodů, mezi něž patřila tehdejší Hypernova, na dnes známý Albert. Řetězec následně vykázal za rok 2009 rekordní ztrátu ve výši 1,7 miliardy korun. Jak vyplývá z aktuálních hospodářských výsledků skupiny, společnost se po tomto nepříznivém období vrátila k růstu a při tržbách 42 miliard loni vydělala 253 milionů korun. Velký nárůst tržeb přitom Ahold zaznamenal ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku, a to zejména před Vánoci. "Ještě rozhodně nejsme tam, kde bychom chtěli být, ale po velkém boji v roce 2009 považujeme tyto výsledky za velký úspěch," říká Jan van Dam. Vedení Aholdu soudí, že u svých zákazníků boduje zejména cenou a dostupností. "Lidé se k nám podle našich průzkumů vrací stále častěji," tvrdí provozní ředitel společnosti Michal Pavelka. Prodejny Albert týdně obslouží 3,5 milionu zákazníků a podle průzkumu společnosti Incoma GfK patří zejména hypermarkety Albert skutečně k jedněm z nejoblíbenějších. Alberty navštěvuje 12 procent domácností, což je hned druhé místo po Kauflandech, které vedu s 19 procenty. Síť Kaufland patří německé skupině Schwarz . Co do tržeb ale zůstává Ahold se svým Albertem v Česku v závěsu za dalšími obchodními řetězci. Loni byl Ahold v Česku čtvrtým největším maloobchodním prodejcem. První byla společnost Schwarz ČR provozující Kaufland a Lidl, druhá skupina Rewe ČR (Billa, Penny Market) a na třetím místě skončily obchody Tesco Stores. Právě Tesco, jehož tržby v roce 2009 činily 46,5 miliardy korun, je nejbližším konkurentem Albertů. Podobně jako Ahold, včera řetězec oznámil, že letos plánuje otevřít zhruba 25 nových prodejen. Tesco zároveň převezme od skupiny Penta obchody Žabka. Ahold se ale podle slov svého šéfa konkurentů nebojí. "Pro nás je důležitý zákazník a nízké ceny," uvedl Jan van Dam. Ty se podle něj společnost pokusí zachovat i přes rostoucí ceny komodit a současné změny. Výsledky Aholdu 42 miliard korun dosáhly tržby společnosti Ahold za rok 2010 v ČR i SR (firma obě země v účetnictví nerozlišuje). O rok dříve to bylo jen 39 miliard korun. 235 milionů korun činil loňský provozní zisk firmy v ČR i SR. V roce 2009 přitom vykázala provozní ztrátu 1,7 miliardy korun. Ahold ve světě Nizozemská skupina s obratem 29,7 miliardy eur (asi 721 miliard korun) má přes 2000 obchodů v 11 zemích světa, zhruba 60 procent veškerého prodeje přitom připadá na USA. V Česku působí společnost 20 let - od června roku 1991. Zdroj: http://hn.ihned.cz/c1-50912140-ahold-chce-otevrit-desitky-novych-albertu |