"Památková ochrana v tomto případě zásadně komplikuje
plány na další využití a revitalizaci areálu a znemožňuje plánovanou
výstavbu nové dopravní infrastruktury celoměstského významu," brání se
developer.
Podle Sekyry nemá zájem budovu bourat developer, ale je
to v zájmu města a výstavby silnice. "Rovnováhu mezi ochranou památek a
mezi potřebami rozvoje lidské společnosti je nutno citlivě zvažovat,"
uvedl. Ve svých názorech se opírá o několik odborných studií.

Takto by měla vypadat realizace projektu Žižkov City v místech dnešního nákladového nádraží v Praze 3.
Sekyra
se ve svých tvrzeních opírá rovněž o takzvanou Chartu industriálního
dědictví. V té je uvedeno, že zachování industriálního dědictví závisí
na udržení funkční celistvosti. A to podle developera není případ
Žižkova. "Většina technologických celků je nenávratně pryč a areál již
svoji původní funkci neplní," hájí demolici developer.
Rozhodnutí závisí na ministru kultury
Funkcionalistická
budova z třicátých let 20. století byla jako památka označena loni v
prosinci. České dráhy se proti rozhodnutí ministerstva již odvolaly. Již
jednou se kvůli odvolání sešla takzvaná rozkladová komise, své jednání
ale přerušila a odložila. Následný verdikt ministra kultury Jiřího
Bessera by měl padnout v dubnu.
Proti
bourání se postavila část odborníků, ale také občané Prahy 3, kteří
založili občanské sdružení s názvem Tady není developerovo. "Je to
úžasná stavba, Praha 3 by na ni
měla být hrdá," uvedl již dříve například historik architektury Zdeněk
Lukeš, který zároveň podporuje názor občanského sdružení.

Takto by měla vypadat realizace projektu Žižkov City v místech dnešního nákladového nádraží v Praze 3