Publikováno 26.5.2011 7:01 Tuzemský řetězec Okay se díky mohutné expanzi a cenové politice dostal mezi nejsilnější prodejce elektra. Po Česku teď má devadesát prodejen a chystá se otevírat dalších pět až deset ročně. „Do pěti let bychom se mohli dostat na 120 prodejen,“ řekl deníku E15 marketingový ředitel Okay Elektrospotřebiče Luděk Kováč. ![]() Už nyní má Okay nejvíc prodejen ze všech řetězců elektra v Česku. Zaměřuje se hlavně na města nad deset tisíc obyvatel. Hodlá dál expandovat i na Slovensku, kde provozuje tři desítky obchodů s elektronikou. Naopak z polského a rakouského trhu se stáhl.Loni se Okay v žebříčku z hlediska tržeb vytáhl mezi tuzemskými elektro řetězci na třetí místo z původně šesté pozice v roce 2009. „Za výrazným zlepšením může stát cenová citlivost části českých spotřebitelů. Oproti jiným velkoplošným prodejnám elektroniky se Okay vymezuje diskontní politikou. Nevyskytuje se v nákupních centrech s klasickými hypermarkety, ale spíš v retail parcích poblíž prodejen s nižší cenovou úrovní, jako jsou Kaufland, Lidl či Penny market,“ uvedl analytik společnosti Incoma GfK Pavel Cabal. Okay, podobně jako před pár měsíci rival Electro World, mění koncept prodejen, jež mají být přehlednější. „První prodejnu v novém moderním designu otevřeme začátkem června v ostravském Avion Shopping Parku. Pokud se koncept osvědčí, projdou revitalizací i naše stávající prodejny,“ dodal Kováč. Okay chce letos také spustit internetový obchod.
Holding Okay, který založil a v jeho čele stojí podnikatel Jindřich
Životský, začal letos pronikat do sektoru potravin. V Brně zatím otevřel
čtyři menší prodejny s potravinami pod značkou Okay Market.
![]() Zdroj: http://zpravy.e15.cz/byznys/obchod-a-sluzby/okay-pronikl-mezi-lidry-trhu-s-elektrem-622383 |